a to v novom informačnom stánku na Hviezdoslavovom námestí v Starom Meste. Informáciu zverejnila mestská organizácia cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB) dňa 31. júla 2017.
Nový infostánok je otvorený denne od 10.00 do 18.30 h a návštevníkom ponúka informácie o hlavnom meste v deviatich jazykoch. Okrem tradičného slovenského, anglického a nemeckého jazyka, v ktorom dokáže pracovník stánku komunikovať s turistami, sú v ponuke letáky, mapy a brožúry aj vo francúzskom, maďarskom, ruskom, talianskom, španielskom a čínskom jazyku.
"Reagujeme na dopyt, lebo najviac návštevníkov máme z Čiech, Nemecka, Rakúska, Anglicka, USA, Talianska, Španielska a Ruska. Ale tiež z Maďarska, čo je naša susedná krajina, a zvyšuje sa aj počet turistov z Číny," uviedol hovorca BTB Maroš Plitko. BTB otvorila informačný stánok v spolupráci s mestskou časťou.
V rámci Smart & Green riešení má nový informačný stánok k dispozícii aj tablet s pripojením na internet. "Jeho úlohou je ukázať návštevníkom možnosť stiahnuť si bezplatnú offline aplikáciu Bratislava City. Turisti tak majú všetky informácie, tipy na výlety aj mapu pri sebe bez nutnosti pripojenia na internet," priblížil hovorca BTB. Samotná aplikácia je dostupná aj na webovej stránke www.visitbratislava.com.
Bratislavu navštívilo v roku 2016 viac ako 1,2 milióna turistov. Ide o nárast vyše 15 percent oproti predchádzajúcemu roku, keď bola prvýkrát prelomená miliónová hranica návštevníkov.
Za prvý kvartál roka 2017 eviduje mesto nárast o ďalších päť percent. Neustále rastúci počet návštevníkov vyústil aj do otvorenia nového informačného stánku na Hviezdoslavovom námestí ako ôsmeho centra v poradí.
Informácie okrem neho ponúka hlavné turistické informačné centrum na Klobučníckej ulici či na vstupných bodoch do mesta, ako letisko, vlaková a autobusová stanica či osobný prístav.