zostávajú naďalej v platnosti. V oblasti automobilovej dopravy to vyvolalo rôzne reakcie.
V ranných hodinách dňa 24. októbra 2017, krátko po tom, ako ministri práce Európskej Únie schválili reformu o cezhraničnom vysielaní pracovníkov, francúzska ministerka dopravy Elisabeth Borne spresnila, že vo veci minimálnej mzdy pre zahraničných vodičov a v oblasti boja proti sociálnemu dumpingu sa zatiaľ nič nemení. Vyhlásila to v rozhovore pre France Inter, čím bránila dohodu podpísanú v Luxemburgu.
Podľa Borneovej dohoda háji práva francúzskych pracovníkov, hoci zároveň poukázala na to, že Francúzsko vznieslo námietky voči tomu, aby bola z reformy vyňatá automobilová doprava (to, čo sa udialo). „Diskusia bude pokračovať počas najbližších stretnutí ministrov dopravy s cieľom zadefinovať špecifické požiadavky v rámci aplikovania reformy na automobilovú dopravu. Potvrdzujem však, že cestná doprava bude zahrnutá v novej smernici o cezhraničnom vysielaní pracovníkov a naďalej budeme uplatňovať francúzsky zákon“.
Francúzska asociácia malých a stredných podnikov automobilovej dopravy Otre nie je príliš optimistická a dohodu uzavretú v Luxemburgu napadla, pričom ju označila za „škandalóznu“. Podľa Otre „francúzska automobilová doprava a jej pracovníci sú obeťami záujmov krajín strednej Európy na čele s Poľskom, a Španielska“. Asociácia ďalej tvrdí, že „pozícia Francúzska je v rámci rokovaní o mobilite pracovnej sily značne oslabená“.
Na záver Otre žiada, aby bola potvrdená platnosť francúzskych predpisov, čo už urobila samotná ministerka dopravy.
Postoj ďalších asociácií francúzskych dopravných prepravcov, Fntr a TLf, je miernejší: „zatiaľ čo čakáme na prípadné špecifické predpisy, je nevyhnutné, aby francúzska vláda preverila, či sú zahraniční vodiči platení rovnako ako francúzski, pokiaľ vykonávajú medzinárodnú a kabotážnu prepravu vo Francúzsku“, spoločne vyhlásili Jean-Christophe Pic, prezident FNTR a Yves Fargues, prezident TLF.
Zdroj: www.trasportoeuropa.it