Optimálny stav má byť 2.500 ľudí. Pomalé tempo výstavby zvyšuje riziko omeškania. Kontrakt na výstavbu obchvatu bol podpísaný už pred dvoma rokmi, výstavba sa pomalým tempom začala až túto jar. Stihnutie pôvodného termínu dokončenia, jeseň 2020, je veľmi nepravdepodobné. Cintra má problém získať kontrakty s miestnymi väčšími stavebnými firmami, pre nízke ponúkané ceny a nezvyčajný systém manažovania stavby.
NDS už pracuje na druhej fáze bratislavského obchvatu, 11 km tuneli pod Malé Karpaty od Rače po Záhorskú Bystricu. Náklady odhaduje na 1 mld € a termín dokončenia na rok 2030. Projekt chce realizovať ako verejno-súkromné partnerstvo (PPP). Vzhľadom na zlé manažovanie výstavby diaľnic zo strany NDS v minulosti je termín 2030 príliš optimistický.