Európsky parlament prijal tzv. cestný balíček. Nové pravidlá týkajúce sa vysielania vodičov, časov jazdy a odpočinku vodičov, ako aj lepšieho vymáhania pravidiel týkajúcich sa kabotáže majú ukončiť narúšanie hospodárskej súťaže v sektore cestnej dopravy. Výsledkom by mali byť lepšie pracovné podmienky pre vodičov.
Autodopravcovia nebudú musieť platiť vodičom rôzne mzdy podľa pravidiel krajín, ktorými prechádzajú. Šoféri kamiónov sú tak vyňatí zo smernice EÚ o vysielaní pracovníkov, podľa ktorej majú pracovníci na rovnakom mieste dostávať porovnateľný plat.
Dopravné spoločnosti budú musieť upraviť ich pracovný čas tak, aby sa vodiči v sektore medzinárodnej nákladnej dopravy mohli pravidelne vracať domov, a to každé tri alebo štyri týždne v závislosti od toho, ako bude rozvrhnutý ich pracovný čas. Povinný týždenný odpočinok nebude možné čerpať v kabíne vozidla. Ak vodič čas odpočinku strávi mimo domova, zamestnávateľ bude povinný uhradiť mu náklady na ubytovanie.
Na zamedzenie podvodom sa budú používať tachografy inštalované do vozidiel, ktoré budú zaznamenávať každé prekročenie hraníc. V snahe zabrániť systematickej kabotáži sa zavedie štvordňová prestávka, ktorá musí uplynúť pred tým, ako môže vozidlo vykonávať ďalšiu kabotážnu prepravu v tej istej krajine.
Nové pravidlá obmedzujú tiež možnosť prevážať náklad v rámci cudzej krajiny.
Zdroj: pravda.sk
Autodopravcovia nebudú musieť platiť vodičom rôzne mzdy podľa pravidiel krajín, ktorými prechádzajú. Šoféri kamiónov sú tak vyňatí zo smernice EÚ o vysielaní pracovníkov, podľa ktorej majú pracovníci na rovnakom mieste dostávať porovnateľný plat.
Dopravné spoločnosti budú musieť upraviť ich pracovný čas tak, aby sa vodiči v sektore medzinárodnej nákladnej dopravy mohli pravidelne vracať domov, a to každé tri alebo štyri týždne v závislosti od toho, ako bude rozvrhnutý ich pracovný čas. Povinný týždenný odpočinok nebude možné čerpať v kabíne vozidla. Ak vodič čas odpočinku strávi mimo domova, zamestnávateľ bude povinný uhradiť mu náklady na ubytovanie.
Na zamedzenie podvodom sa budú používať tachografy inštalované do vozidiel, ktoré budú zaznamenávať každé prekročenie hraníc. V snahe zabrániť systematickej kabotáži sa zavedie štvordňová prestávka, ktorá musí uplynúť pred tým, ako môže vozidlo vykonávať ďalšiu kabotážnu prepravu v tej istej krajine.
Nové pravidlá obmedzujú tiež možnosť prevážať náklad v rámci cudzej krajiny.
Zdroj: pravda.sk