Na železničnej trati z Bratislavy do Žiliny slávnostne prerazili 1,9 km tunel Milochov, jeden z mála novších železničných tunelov na Slovensku. Konkrétne ide o tretí nový železničný tunel od roku 1955. Ide o súčasť historicky najdrahšej zákazky Železníc SR na 160 km/hod.
„Prerazenie tunela Milochov je posledný dôležitý míľnik pre dokončenie technicky najzložitejšieho a zároveň najkrajšieho úseku na trati Bratislava – Žilina. Vďaka modernizácii budú môcť občania cestovať opäť o niečo pohodlnejšie. Uvedenie celého úseku do prevádzky zároveň zrýchli cestovanie na celej trati medzi Bratislavou a Žilinou”, povedal Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby.
Trať Púchov-Považská Teplá renovuje konzorcium Doprastav, Subterra, TSS Grade a EŽ Praha za 365 mil. €. Projekt má byť hotový koncom roka 2021, t.z. približne o rok neskôr ako bolo plánované. Železnice SR čoskoro objednajú práce na ich druhú najdrahšiu zákazku, železničný uzol v Žiline.
Zdroj: opii.gov.sk, dennikN.sk
„Prerazenie tunela Milochov je posledný dôležitý míľnik pre dokončenie technicky najzložitejšieho a zároveň najkrajšieho úseku na trati Bratislava – Žilina. Vďaka modernizácii budú môcť občania cestovať opäť o niečo pohodlnejšie. Uvedenie celého úseku do prevádzky zároveň zrýchli cestovanie na celej trati medzi Bratislavou a Žilinou”, povedal Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby.
Trať Púchov-Považská Teplá renovuje konzorcium Doprastav, Subterra, TSS Grade a EŽ Praha za 365 mil. €. Projekt má byť hotový koncom roka 2021, t.z. približne o rok neskôr ako bolo plánované. Železnice SR čoskoro objednajú práce na ich druhú najdrahšiu zákazku, železničný uzol v Žiline.
Zdroj: opii.gov.sk, dennikN.sk