Z prieskumu medzi personalistami HR Pulse vyplynulo, že využívanie práce z domu bude pokračovať aj v roku 2021. Prieskum zrealizovala profesia.sk a Open HR forum. Zapojilo sa doň 128 personalistov zo spoločností, ktoré pôsobia na Slovensku. Najväčšie zastúpenie mali špecialisti z oblasti ľudských zdrojov v IT, bankovníctve, výrobe, obchode, doprave a logistike, stavebníctve či v zdravotníctve a farmácii.
Väčšina firiem plánuje na budúci rok home office na tretinu až dve tretiny pracovných dní. Desatina firiem už plánuje prechod na zdieľané pracovné stoly s cieľom ušetriť na kancelárskych priestoroch.
Prieskum skúmal aj spokojnosť zamestnancov s prácou z domu. Jej vnímanie je rôzne. Až 43% personalistov tvrdí, že ich zamestnanci sú aktuálne pri práci z domu spokojnejší alebo rovnako spokojní ako pred Covidom.
Ďalších 25% respondentov, naopak, pozoruje zvýšenie nepohody a nespokojnosti u svojich ľudí. Z odpovedí personalistov vyplýva, že rozdiely medzi názormi zamestnancami súvisia s tým, či ide o extrovertné alebo introvertné povahy, či majú doma deti a prispôsobené dobré pracovné prostredie, prípadne na akej pozícii pracujú.
Zamestnancom zároveň čoraz viac im vadí pocit odlúčenia od kolektívu.
Respondenti tiež potvrdili, že súčasná situácia prináša do firiem nové potreby rozvoja. Podľa 62% firiem potrebujú súčasní zamestnanci nové školenia. Tie by mali byť zamerané najmä na oblasť sebariadenia ako napríklad time manažment či zvládanie stresu.
Podľa veľkej časti personalistov je tiež potrebný rozvoj v oblasti digitálnych zručností a komunikácie a budovaní medziľudských vzťahoch.
Čo sa týka finančného príspevku na home office, väčšina zamestnávateľov ho neposkytuje. Mnohí však zabezpečili zamestnancom technologické vybavenie ako počítač, myš, klávesnicu, monitor, prípadne im zapožičali kancelársku stoličku. Medzi firmami sa však nájdu aj také, ktoré príspevok poskytujú alebo ho zaradili do rozpočtu na budúci rok.
Zdroj: profesia.sk
Väčšina firiem plánuje na budúci rok home office na tretinu až dve tretiny pracovných dní. Desatina firiem už plánuje prechod na zdieľané pracovné stoly s cieľom ušetriť na kancelárskych priestoroch.
Prieskum skúmal aj spokojnosť zamestnancov s prácou z domu. Jej vnímanie je rôzne. Až 43% personalistov tvrdí, že ich zamestnanci sú aktuálne pri práci z domu spokojnejší alebo rovnako spokojní ako pred Covidom.
Ďalších 25% respondentov, naopak, pozoruje zvýšenie nepohody a nespokojnosti u svojich ľudí. Z odpovedí personalistov vyplýva, že rozdiely medzi názormi zamestnancami súvisia s tým, či ide o extrovertné alebo introvertné povahy, či majú doma deti a prispôsobené dobré pracovné prostredie, prípadne na akej pozícii pracujú.
Zamestnancom zároveň čoraz viac im vadí pocit odlúčenia od kolektívu.
Respondenti tiež potvrdili, že súčasná situácia prináša do firiem nové potreby rozvoja. Podľa 62% firiem potrebujú súčasní zamestnanci nové školenia. Tie by mali byť zamerané najmä na oblasť sebariadenia ako napríklad time manažment či zvládanie stresu.
Podľa veľkej časti personalistov je tiež potrebný rozvoj v oblasti digitálnych zručností a komunikácie a budovaní medziľudských vzťahoch.
Čo sa týka finančného príspevku na home office, väčšina zamestnávateľov ho neposkytuje. Mnohí však zabezpečili zamestnancom technologické vybavenie ako počítač, myš, klávesnicu, monitor, prípadne im zapožičali kancelársku stoličku. Medzi firmami sa však nájdu aj také, ktoré príspevok poskytujú alebo ho zaradili do rozpočtu na budúci rok.
Zdroj: profesia.sk