Počas pandémie koronavírusu sa preferencie zákazníkov zmenili. Zatiaľ čo nákupy v online e-shopoch narástli, záujem o nakupovanie v obchodných centrách výrazne klesol, pričom až 70% respondentov uviedlo, že tradičné nakupovanie v kamenných predajniach im nechýba. Informuje o tom Prieskum KPMG Consumers and the new reality.
Nižšie ceny počas vianočnej sezóny môžu byť faktorom, ktorý opäť priláka zákazníkov do kamenných predajní. Podľa Ivany Mazánikovej, partnerky a sektorovej líderky pre sektor maloobchod, KPMG na Slovensku, je dôležité, aby boli v kamenných predajňach zabezpečené ochranné opatrenia, ako napríklad dezinfekcia pri vchode, dodržiavanie odstupov a nosenie rúšok.
Aktuálna situácia by mohla priniesť výhody obchodníkom s už zabehnutým e-shopom. Podľa I. Mazánikovej je to príležitosť najmä pre tých, ktorí majú zabezpečenú funkčnú logistiku a prácu na zákazníckej skúsenosti.
Zdroj: trend.sk