Štátna spoločnosť ŽS Cargo, ktorá je najväčším železničným nákladným dopravcom, má za sebou najhorší rok vo svojej histórii. Dôvodov je niekoľko.
Jedným z nich je veľká závislosť od hutníckeho priemyslu, ktorý zažíva v Európe recesiu. Nákladné vlaky sú totiž závislé od prepravy uhlia a železnej rudy, no dopyt po tomto druhu preprave klesá kvôli poklesu výroby ocele. Okrem hutníctva sa pokles prejavil aj v automobilovom priemysel a ďalších sektoroch.
Za prvých desať mesiacov tohto roka spoločnosť prepravila iba 21,3 mil. ton nákladu. Minulý rok to bolo 30 mil. ton a v roku 2018 34 mil. ton. Nižšie objemy prepravy sa odrážajú aj na výsledkoch spoločnosti. Počas minulých rokov sa zisk spoločnosti pohyboval od 77.000 do 149.000 eur ročne, no minulý rok bola zaregistrovaná strata 1,8 mil. Eur a a tento rok bude výsledok ešte horší.
Situáciu zhoršia aj pandémia a s ňou súvisiaca kríza. Tento rok prišlo o prácu 1000 zamestnancov z celkového počtu 5.400 a začiatkom roka 2021 chce spoločnosť prepustiť ďalších 490 ľudí.
V budúcnosti dopravcu postihne aj koniec ťažby uhlia, očakávaný pokles ťažby dreva a tiež celosvetová neistota vyplývajúca z koronakrízy.
Zdroj: trend.sk
Foto: webnoviny.sk
Jedným z nich je veľká závislosť od hutníckeho priemyslu, ktorý zažíva v Európe recesiu. Nákladné vlaky sú totiž závislé od prepravy uhlia a železnej rudy, no dopyt po tomto druhu preprave klesá kvôli poklesu výroby ocele. Okrem hutníctva sa pokles prejavil aj v automobilovom priemysel a ďalších sektoroch.
Za prvých desať mesiacov tohto roka spoločnosť prepravila iba 21,3 mil. ton nákladu. Minulý rok to bolo 30 mil. ton a v roku 2018 34 mil. ton. Nižšie objemy prepravy sa odrážajú aj na výsledkoch spoločnosti. Počas minulých rokov sa zisk spoločnosti pohyboval od 77.000 do 149.000 eur ročne, no minulý rok bola zaregistrovaná strata 1,8 mil. Eur a a tento rok bude výsledok ešte horší.
Situáciu zhoršia aj pandémia a s ňou súvisiaca kríza. Tento rok prišlo o prácu 1000 zamestnancov z celkového počtu 5.400 a začiatkom roka 2021 chce spoločnosť prepustiť ďalších 490 ľudí.
V budúcnosti dopravcu postihne aj koniec ťažby uhlia, očakávaný pokles ťažby dreva a tiež celosvetová neistota vyplývajúca z koronakrízy.
Zdroj: trend.sk
Foto: webnoviny.sk