Z prieskumu, ktorý centrálna banka NBS uskutočnila v marci, vyplýva, že slovenské firmy negatívne zasiahol rast cien v kontajnerovej medzikontitentálnej doprave. Cena prepravy tovaru loďou z Číny do Európy sa za posledný rok zvýšila 5-násobne. Dôvodom je pandémia a ekonomické oživenie. Problémom je tiež čas dopravy, ktoré sa v dôsledku karantén predĺžil.
Spoločnosť Chirana, ktorá je jednou z firiem pôsobicich na globálnych trhoch, označuje tejto rast cien ako drastický. Chirana, ako aj napríklad Terichem, sú firmy závislé na dovoze a vývoze, a toto zvýšenie ceny snažia presunúť na zákazníkov.
Situáciu nepriaznivo ovplyvnilo aj 5-dňové zablokovanie Suezského prieplavu, ktorý je dnes už znova otvorený. Ceny však kvôli tejto udalosti ostanú zvýšené aj v najbližších týždňoch.
Bratislavský závod Volkswagenu pritom cenový nárast neeviduje. Ceny aj kapacity má dlhodobo zabezpečené svojím dopravcom.
Zdroj: dennikN.sk
Spoločnosť Chirana, ktorá je jednou z firiem pôsobicich na globálnych trhoch, označuje tejto rast cien ako drastický. Chirana, ako aj napríklad Terichem, sú firmy závislé na dovoze a vývoze, a toto zvýšenie ceny snažia presunúť na zákazníkov.
Situáciu nepriaznivo ovplyvnilo aj 5-dňové zablokovanie Suezského prieplavu, ktorý je dnes už znova otvorený. Ceny však kvôli tejto udalosti ostanú zvýšené aj v najbližších týždňoch.
Bratislavský závod Volkswagenu pritom cenový nárast neeviduje. Ceny aj kapacity má dlhodobo zabezpečené svojím dopravcom.
Zdroj: dennikN.sk