Štátny železničný dopravca ŽS Slovensko pripravuje projekt, ktorého predmetom je využitie vodíka v železničnej doprave. Poukazuje na to, že vodík má veľký potenciál na tratiach, ktoré nie sú elektrifikované. Jedným z takýchto úsekov je aj úsek medzi Prievidzou a Novými Zámkami. Dopravca tu chce testovať vlaky s vodíkovým pohonom. Elektrifikácie tejto trate by stála 150 mil. €, pričom potrebné vodíkové investície sú nižšie.
Do roka 2025 chce prerobiť dva dízlové vlaky na vodík a ak sa skúšobná prevádzka vyplatí, prerobí aj zvyšných 10 vlakov na tejto trati. Vodík bude skladovať v Prievidzi tak, aby ho mohli využívať aj autobusy. Projekt by mali financovať EÚ fondy a potrvá do konca roka 2026.
Do roka 2025 chce prerobiť dva dízlové vlaky na vodík a ak sa skúšobná prevádzka vyplatí, prerobí aj zvyšných 10 vlakov na tejto trati. Vodík bude skladovať v Prievidzi tak, aby ho mohli využívať aj autobusy. Projekt by mali financovať EÚ fondy a potrvá do konca roka 2026.
Zdroj: sme.sk