Wolfsburg 6. februára (TASR) - Nemecká automobilová skupina Volkswagen (VW) neočakáva, že by sa problémy s globálnym nedostatkom polovodičov tento rok skončili, aj keď by sa podľa nej mali v druhej polovici roka zmierniť. Uviedol to člen predstavenstva a šéf zásobovania VW Murat Aksel pre časopis Automobilwoche.
Volatilita v dodávkach bude podľa neho pokračovať minimálne ešte v druhej polovici tohto roka.
Výrobcov áut na celom svete zasiahol nedostatok polovodičov spôsobený narušením dodávateľského reťazca na začiatku pandémie ochorenia COVID-19, ako aj prudko stúpajúcim dopytom po polovodičoch zo strany výrobcov spotrebnej elektroniky.
Aksel to označil za jasné štrukturálne problémy. Predpovedá tiež, že dopyt v automobilovom priemysle bude naďalej rásť. Automobilky však namiesto toho, aby sa pokúsili nárokovať si náhradu škody od dodávateľov za problémy s dodávkami, sa zamerali na úzku spoluprácu s nimi, aby si zabezpečili lepšiu dostupnosť.
Upozornil zároveň, že na spoľahlivejšiu prognózu je potrebné počkať si do roku 2023, keď sa zvýši výrobná kapacita v oblasti polovodičov.
Dcérska spoločnosť Volkswagenu, výrobca luxusných áut Porsche, v separátnom článku pre Automobilwoche uviedla, že aj napriek globálnemu nedostatku polovodičových čipov očakáva ďalší rekordný predaj tento rok.
Šéf predaja Detlev von Platen pritom poukázal na aktuálne objednávky, ktoré naznačujú, že rast predaja by tento rok mohol dosiahnuť podobne vysokú úroveň ako v roku 2021.
Predaj Porsche sa minulý rok zvýšil o 11 % na 301.915 áut. Pri rovnakom tempe rastu by tak odbyt automobilky mohol tento rok dosiahnuť viac ako 335.000 vozidiel.
Vysoký dopyt a problémy s dodávkami však viedli k dlhším dodacím lehotám, upozornil von Platen. "Čakacie lehoty môžu trvať niekoľko mesiacov, v niektorých prípadoch až rok," dodal.
Volkswagen nepredpokladá, že sa problémy s nedostatkom čipov tento rok skončia
- Február 7, 2022
Najčítanejšie správy
-
AZZZ SR navrhuje zrušenie plošného dotovania obedov a vlakov pre konsolidáciu
-
Svetová banka znížila prognózu rastu globálnej ekonomiky
-
Nemecko podľa OECD potrebuje rozsiahle reformy
-
Jorgensen: EÚ nevyplatí kompenzácie štátom EÚ po zákaze dovozu ruských energií
-
Česká automobilka Tatra Trucks plánuje najväčší investičný program v histórii
-
Taliansko znižuje DPH na predaj umeleckých diel na 5 %
-
Gréci nemajú záujem o slabo platené miesta v cestovnom ruchu
-
Prezident: Štát musí nájsť spôsob, ako v budúcnosti nahradiť transakčnú daň
-
Analytik: Stavebníctvo bude pravdepodobne stále čeliť stagnujúcemu dopytu
-
Európska komisia hľadá expertov pre svoj vedecký panel o umelej inteligencii
-
Česká priemyselná produkcia v apríli vzrástla najprudšie za dva roky
-
Prieskum: Zákazníci e-shopov by privítali možnosť vybrať si deň a čas doručenia
-
Prezident: Štát musí nájsť spôsob, ako v budúcnosti nahradiť transakčnú daň
-
Analytik: Stavebníctvo bude pravdepodobne stále čeliť stagnujúcemu dopytu
-
Svetová banka znížila prognózu rastu globálnej ekonomiky
-
Nemecko podľa OECD potrebuje rozsiahle reformy
-
Jorgensen: EÚ nevyplatí kompenzácie štátom EÚ po zákaze dovozu ruských energií
-
Česká automobilka Tatra Trucks plánuje najväčší investičný program v histórii
-
Ministri financií EÚ schválili zavedenie eura v Bulharsku od roku 2026
-
Taliansko znižuje DPH na predaj umeleckých diel na 5 %
-
Letná prestávka služby Camit News
-
Analytička: Realitné fondy vzrástli v 1. štvrťroku na nové maximum 2,9 mld. eur
-
Rakúsky minister odmieta tlak na zavádzanie elektromobility
-
ŽSR sa dohodli s odborármi na zvýšení miezd od júla o 4,8 %
-
SEVA: Na Slovensku je už takmer 3000 verejných nabíjačiek pre elektromobily
-
Analytik NBS: Trh práce sa ochladzuje, nájsť si prácu začína byť ťažšie
-
Úrad vlády chce presťahovať časť zamestnancov do štátnych budov v Karlovej Vsi
-
V poľskom Baltskom mori objavili veľké ložisko ropy a plynu
-
Revolut vytvorí nové pracovné miesta v Európe, stavia centrálu v Paríži
-
Nezamestnanosť mierne vzrástla na 3,8 %: absolventi čelia problémom napriek rastúcemu počtu ponúk