Američania si obľúbili prosecco, jeho spotreba v USA stúpa

  • Júl 25, 2022

 prosecco.jpg

  New York 24. júla (TASR) - Popularita talianskych šumivých vín v USA stúpa, keďže Američania unavení z pandémie ochorenia COVID-19 si obľúbili a užívajú neskoré raňajky, tzv. brunch. TASR o tom informuje na základe správy Bloomberg.
      Dovoz talianskeho prosecca do USA sa v roku 2021 zvýšil až o 40 % oproti úrovniam pred pandémiou, podľa údajov Konzorcia Prosecco DOC. To podporilo zisky jeho výrobcov.
      Prosecco je v USA čoraz obľúbenejšie, pretože je lacnejšie ako francúzske šampanské. Vyhľadávajú ho najmä mladší spotrebitelia. Prosecco sa tiež zaslúžilo o to, že šumivé vína získali "punc" bežnej každodennej záležitosti aj vďaka tzv. brunchu, teda neskorým a bohatým raňajkám, ktoré nahradia aj obed. Konzumácia tohto talianskeho šumivého vína tak už nie je spájaná len so sviatkami a oslavami. Vzhľadom na to, že pandémia ustupuje a ľudia v USA sa znovu stretávajú, dopyt po proseccu stúpa.
      "Prosecco sa stalo základným kameňom kultúrnej ikony, ktorou je brunch," povedal Stephen Rannekleiv, riaditeľ oddelenia výskumu potravín a poľnohospodárstva v Rabobank International v New Yorku. "Je to ľahké pitie a nemusíte pri ňom siahnuť hlbšie do vrecka," dodal.
      Američania už pijú toľko prosecca, že do USA teraz smeruje takmer 20 % jeho celkovej produkcie. Stúpa najmä popularita ružového Prosecca DOC Rosé.
      USA doviezli v roku 2021 až 25,5 milióna galónov (1 galón = 3,78541 litra) prosecca v hodnote 519 miliónov USD (509,32 milióna eur). To je 40-percentný nárast oproti roku 2019.

 Späť

Najčítanejšie správy