Bratislava 9. januára (TASR) – Od 1. marca plánuje Slovenská pošta zvýšenie cien niektorých produktov. Zákazníkov chce zároveň motivovať k tomu, aby využívali elektronickú formu podania listov, takzvaný ePodací hárok. Vyplýva to z návrhu opatrenia Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb zverejneného v medzirezortnom pripomienkovom konaní na internetovej stránke slov-lex.sk.
Ceny listov 1. triedy sa zvýšia v rozpätí od 20 do 40 centov, listov 2. triedy od 10 do 20 centov. Maximálna cena listu 1. triedy do 50 gramov bude 1,20 eura, do 2000 gramov je jeho cena 3,40 eura. Najvyužívanejšou formou je list 2. triedy do 50 gramov. Slovenská pošta upravuje jeho cenu o 15 centov. Jeho maximálna cena tak bude vo výške 90 centov. Doporučený list 1. triedy do 50 gramov prostredníctvom doporučenej zásielky bude stáť 2,50 eura, pokiaľ zákazník pri podaní využije ePodací hárok, bude jeho cena vo výške 2,10 eura. Pri využití ePodacieho hárku je cena nižšia pri každej gramáži listu v priemere o 40 centov a o 70 centov pri balíkoch.
Celkové zvýšenie cien predstavuje nárast o 16,91 %, pri využití ePodacieho hárku sa cena doporučených zásielok zvyšuje o 13,39 % a cena úradných zásielok narastie o 11,63 %. Cena za službu "doporučene" sa zvýši o 20 centov. Kategóriu "lístok do 20 g" zrušili, začlenená bude do obyčajného listu.
Poslednú cenovú úpravu urobila Slovenská pošta v marci 2022. V prvom polroku minulého roka mala stratu 11,9 milióna eur z univerzálnej služby, ktorú spôsobil predovšetkým pokles objemu podávaných zásielok. V roku 2023 predpokladá Slovenská pošta rast nákladov o 1,05 % pre zvýšenie spotreby materiálu a energií, najmä vplyvom nárastu cien energií a opatrení v oblasti distribúcie, hlavne v nákladoch na prepravné a rastom iných prevádzkových nákladov.
Pošta plánuje od marca rast cien, podporuje elektronický podaj zásielok
- Január 10, 2023
Najčítanejšie správy
-
Analýza: Rast ekonomiky v strednej Európe by mal v roku 2025 dosiahnuť 2,4 %
-
Ministerstvo dopravy hľadá dohodu, aby odvrátilo plánovanú blokádu dopravcov
-
Financie: Bulharsko očakáva, že EÚ schváli jeho žiadosť o zavedenie eura
-
Prezident: Štát musí nájsť spôsob, ako v budúcnosti nahradiť transakčnú daň
-
Slovnaft bude zásobovať český trh aj po skončení výnimky na ruskú ropu
-
NBS: Slovenský finančný sektor je stabilný, čelí však neistote a rizikám
-
Slovensko predalo štvorročné dlhopisy za 817 miliónov eur s úrokom 2,5 % ročne
-
Auto: Clá na dovoz áut tvrdo zasiahnu európskych výrobcov
-
Auto: Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
-
IT: Útočníci využívajú na získanie citlivých údajov strach z napadnutia malvérom
-
Dolce Vitaj privíta Fridu Bollani Magoni: výnimočný hudobný večer v Bratislave
-
Novým generálnym riaditeľom Stellantisu sa stane Antonio Filosa
-
Prieskum: Umelá inteligencia mení spôsob, akým zákazníci nakupujú
-
Ministerstvo dopravy hľadá dohodu, aby odvrátilo plánovanú blokádu dopravcov
-
Firmy pre transakčnú daň zlučujú faktúry, čo má vplyv na ich cashflow
-
Visa ocenila tento rok tri ženy, ktoré úspešne podnikajú na Slovensku
-
Confindustria nalieha na EÚ, aby urýchlila obchodné dohody mimo USA
-
Finančná správa zaregistrovala z úradnej moci 161.970 daňovníkov
-
Turizmus: Chorvátsko už nevládne, Česi radšej smerujú do Talianska či Španielska
-
ECB: Lagardová je odhodlaná dokončiť svoje funkčné obdobie v banke
-
Slovensko predalo štvorročné dlhopisy za 817 miliónov eur s úrokom 2,5 % ročne
-
NBS: Slovenský finančný sektor je stabilný, čelí však neistote a rizikám
-
Slovnaft bude zásobovať český trh aj po skončení výnimky na ruskú ropu
-
Prezident: Štát musí nájsť spôsob, ako v budúcnosti nahradiť transakčnú daň
-
Financie: Bulharsko očakáva, že EÚ schváli jeho žiadosť o zavedenie eura
-
Burza: S&P 500 a Nasdaq majú za sebou najlepší mesiac od novembra 2023
-
Poľské ministerstvo rozvoja navrhuje zaradiť drevo medzi strategické suroviny
-
Ceny v Poľsku v máji medziročne stúpli o 4,1 %, priemerná mzda narástla o 9,5 %
-
O. Blume: Volkswagen plánuje masívne investície v USA
-
ZSSK: Vo vlakoch do a z Chorvátska je už viac ako polovica kapacít naplnená