Berlín 4. mája (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen oznámila za 1. kvartál tohto roka pokles prevádzkového zisku takmer o tretinu, tržby sa však zvýšili o vyše 20 %, keď ich potiahli európske a severoamerické trhy. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Volkswagen vo štvrtok uviedol, že za prvé tri mesiace roka dosiahol jeho prevádzkový zisk 5,75 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje pokles o 32 %, za čím sú podľa spoločnosti negatívne nepeňažné vplyvy. Čistý zisk dosiahol 4,73 miliardy eur, čo medziročne znamená pokles o 30 %.
V prípade prevádzkového zisku však boli výsledky stále lepšie, než očakávali analytici. Tí počítali s jeho poklesom na menej než 5,5 miliardy eur. Navyše, bez započítania spomínaných negatívnych vplyvov by prevádzkový zisk Volkswagenu vzrástol o 35 % na 7,1 miliardy eur.
Tržby sa však zvýšili o 22 % na 76,20 miliardy eur. Výrazne ich podporilo zotavenie na európskom a severoamerickom trhu a čiastočne aj zvýšenie cien. Globálny objem predaja vzrástol o 7,5 %, pričom dobre sa vyvíjal najmä mesiac marec, keď sa predaj zvýšil o 23,9 %. Zvýšený dopyt v Európe a Severnej Amerike tak kompenzoval pokles predaja v Číne, kde v 1. kvartáli predala firma medziročne o 14,5 % menej áut.
Volkswagen vo štvrtok uviedol, že za prvé tri mesiace roka dosiahol jeho prevádzkový zisk 5,75 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje pokles o 32 %, za čím sú podľa spoločnosti negatívne nepeňažné vplyvy. Čistý zisk dosiahol 4,73 miliardy eur, čo medziročne znamená pokles o 30 %.
V prípade prevádzkového zisku však boli výsledky stále lepšie, než očakávali analytici. Tí počítali s jeho poklesom na menej než 5,5 miliardy eur. Navyše, bez započítania spomínaných negatívnych vplyvov by prevádzkový zisk Volkswagenu vzrástol o 35 % na 7,1 miliardy eur.
Tržby sa však zvýšili o 22 % na 76,20 miliardy eur. Výrazne ich podporilo zotavenie na európskom a severoamerickom trhu a čiastočne aj zvýšenie cien. Globálny objem predaja vzrástol o 7,5 %, pričom dobre sa vyvíjal najmä mesiac marec, keď sa predaj zvýšil o 23,9 %. Zvýšený dopyt v Európe a Severnej Amerike tak kompenzoval pokles predaja v Číne, kde v 1. kvartáli predala firma medziročne o 14,5 % menej áut.