Miláno 29. januára (TASR) - Nadnárodná automobilová skupina Stellantis v pondelok oznámila, že v Európe zacína sériovú výrobu velkých a stredne velkých dodávok s vodíkovými palivovými clánkami. Rozširuje tak svoj rad úžitkových vozidiel s nulovými emisiami. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Francúzsko-talianska automobilová skupina vo vyhlásení dalej uviedla, že väcšie dodávky bude vyrábat vo svojom závode v Gliwiciach v južnom Polsku a stredne velké dodávky v Hordain v severnom Francúzsku.
Skupina, ktorá ponúka aj úžitkové vozidlá na batérie (BEV), už predávala vodíkové dodávky strednej velkosti, no zatial len konkrétnym klientom.
Stellantis prevádzkuje najväcší európsky závod na úžitkové vozidlá v talianskom meste Atessa. Jeho výrobná kapacita je 1200 velkých dodávok denne pod znackami Fiat Professional, Peugeot, Citroën, Opel a Vauxhall. A vyrába tiež dodávky pre japonskú Toyotu.
Oznámenie prišlo v case, ked sa talianska vláda dostala do sporu so Stellantisom a jeho investorom Exor, investicnou odnožou rodiny Agnelliovcov. Rím tvrdí, že niektoré rozhodnutia automobilky neboli v súlade so záujmami krajiny, co viedlo k zníženiu výroby v Taliansku.
Spolocnost Stellantis vyrobila v minulom roku v Atesse približne 230.000 vozidiel v porovnaní s približne 100.000 v Gliwiciach. Vo svojom dlhodobom pláne predpokladá, že od roku 2025 predaj vodíkových dodávok prekrocí 10.000 kusov rocne.
Skupina v pondelok uviedla tiež, že jej dodávky s vodíkovými palivovými clánkami budú mat dojazd 400 kilometrov v strednej verzii a 500 kilometrov v prípade velkej verzie. Cas tankovania je 4 až 5 minút.
Francúzsko-talianska automobilová skupina vo vyhlásení dalej uviedla, že väcšie dodávky bude vyrábat vo svojom závode v Gliwiciach v južnom Polsku a stredne velké dodávky v Hordain v severnom Francúzsku.
Skupina, ktorá ponúka aj úžitkové vozidlá na batérie (BEV), už predávala vodíkové dodávky strednej velkosti, no zatial len konkrétnym klientom.
Stellantis prevádzkuje najväcší európsky závod na úžitkové vozidlá v talianskom meste Atessa. Jeho výrobná kapacita je 1200 velkých dodávok denne pod znackami Fiat Professional, Peugeot, Citroën, Opel a Vauxhall. A vyrába tiež dodávky pre japonskú Toyotu.
Oznámenie prišlo v case, ked sa talianska vláda dostala do sporu so Stellantisom a jeho investorom Exor, investicnou odnožou rodiny Agnelliovcov. Rím tvrdí, že niektoré rozhodnutia automobilky neboli v súlade so záujmami krajiny, co viedlo k zníženiu výroby v Taliansku.
Spolocnost Stellantis vyrobila v minulom roku v Atesse približne 230.000 vozidiel v porovnaní s približne 100.000 v Gliwiciach. Vo svojom dlhodobom pláne predpokladá, že od roku 2025 predaj vodíkových dodávok prekrocí 10.000 kusov rocne.
Skupina v pondelok uviedla tiež, že jej dodávky s vodíkovými palivovými clánkami budú mat dojazd 400 kilometrov v strednej verzii a 500 kilometrov v prípade velkej verzie. Cas tankovania je 4 až 5 minút.