Prievidza 30. januára (TASR/OTS) - Spolocnost Nestlé naplna postupne svoje ambiciózne ciele prechodu na obnovitelné zdroje energií a dosiahnutie nulových cistých emisií do roku 2050. Platí to nielen globálne, ale uvedené ciele sa jej darí dosahovat aj vo svojom jedinom závode na Slovensku, v Carpathii Nestlé Prievidza. V závode sa darí dosahovat úsporu energií, vody, ako aj množstva vyprodukovaných emisií skleníkových plynov.
Hladanie nových a efektívnejších spôsobov využívania zdrojov nie je ani v Nestlé samoúcelné, firmu k tomu vedie kombinácia viacerých faktorov. Tak financných, kedže zníženie spotreby vody a energií prináša financné úspory, pretože znižuje náklady spojené s prevádzkou, co má pozitívny vplyv na ziskovost spolocnosti. Tiež environmentálnych, lebo ako líder na trhu chce íst vzorom v udržatelnosti a ochrane životného prostredia.
Závod v roku 2023 dosiahol spotrebu elektrickej energie 1,44 GJ na tonu výroby, co je vyššia úspora ako bol plán (1,48 GJ/tonu) a zároven úspora 4,6 % v porovnaní s rokom predtým. Závod znížil vlani aj spotrebu vody na tonu výroby, ked dosiahol spotrebu 0,75 m3, pricom v r. 2022 to bolo ešte 0,89 m3/tonu. Výsledky uvedených úspor vody a energií sú ešte impozantnejšie vo svetle faktu, že produkcia závodu kontinuálne rastie. Kým ešte v roku 2020 závod vyrobil 23,5 ton výrobkov, v roku 2023 to už bolo 29,7 ton. „Dosahovat úspory sa nám darí kombináciou rôznych opatrení. Už v minulosti sme napríklad zriadili záchytné nádrže na zber daždovej vody a zmodernizovali sme aj niektoré zo starších výrobných zariadení, ci vymenili niekolko svietidiel za LED osvetlenie. V tomto sme pokracovali aj minulý rok a v súcasnosti máme na 99 % už iba LED osvetlenie. Postupne zateplujeme aj budovy v areáli závodu, kde ocakávame v najbližších rokoch úspory na nárokoch na vykurovanie/chladenie na úrovni 60 %, hovorí Martin Tragor, manažér infraštruktúry a životného prostredia závodu Carpathia v Prievidzi.
Firemná kultúra v oblasti ochrany životného prostredia sa premieta aj do návykov zamestnancov. Bežné je medzi nimi napríklad pravidelné dochádzanie do práce na bicykli. Jazdu si môžu merat pomocou vlastnej aplikácie a dokážu si tak hned vyhodnotit, kolko emisií CO2 ušetrili. Okrem toho sa aj v roku 2023 zamestnanci závodu zapájali do vysádzania stromov v okolitých lesoch.
Nestlé je najväcším výrobcom potravín a nápojov na svete. Podniká v 189 krajinách sveta, zamestnáva 328 000 zamestnancov. Poslaním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a prispievat k zdravšej budúcnosti. Nestlé ponúka široké portfólio výrobkov a služieb pre ludí i ich domácich maznácikov. Jedná sa o viac než 2 000 znaciek, od globálnych ikon ako je Nescafé alebo Nespresso až k miestnym znackám. Základom podnikania Nestlé je stratégia rozvoja výživy, zdravia a vyváženého životného štýlu. Spolocnost bola založená pred viac ako 150 rokmi vo švajciarskom Vevey, kde dodnes sídli. Na Slovensku vyrába v závode Carpathia Prievidza široký sortiment kulinárskych výrobkov pod znackami Maggi a Carpathia. V Cesku vyrába Nestlé vo svojich závodoch ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod znackami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO a dalšie.
Hladanie nových a efektívnejších spôsobov využívania zdrojov nie je ani v Nestlé samoúcelné, firmu k tomu vedie kombinácia viacerých faktorov. Tak financných, kedže zníženie spotreby vody a energií prináša financné úspory, pretože znižuje náklady spojené s prevádzkou, co má pozitívny vplyv na ziskovost spolocnosti. Tiež environmentálnych, lebo ako líder na trhu chce íst vzorom v udržatelnosti a ochrane životného prostredia.
Závod v roku 2023 dosiahol spotrebu elektrickej energie 1,44 GJ na tonu výroby, co je vyššia úspora ako bol plán (1,48 GJ/tonu) a zároven úspora 4,6 % v porovnaní s rokom predtým. Závod znížil vlani aj spotrebu vody na tonu výroby, ked dosiahol spotrebu 0,75 m3, pricom v r. 2022 to bolo ešte 0,89 m3/tonu. Výsledky uvedených úspor vody a energií sú ešte impozantnejšie vo svetle faktu, že produkcia závodu kontinuálne rastie. Kým ešte v roku 2020 závod vyrobil 23,5 ton výrobkov, v roku 2023 to už bolo 29,7 ton. „Dosahovat úspory sa nám darí kombináciou rôznych opatrení. Už v minulosti sme napríklad zriadili záchytné nádrže na zber daždovej vody a zmodernizovali sme aj niektoré zo starších výrobných zariadení, ci vymenili niekolko svietidiel za LED osvetlenie. V tomto sme pokracovali aj minulý rok a v súcasnosti máme na 99 % už iba LED osvetlenie. Postupne zateplujeme aj budovy v areáli závodu, kde ocakávame v najbližších rokoch úspory na nárokoch na vykurovanie/chladenie na úrovni 60 %, hovorí Martin Tragor, manažér infraštruktúry a životného prostredia závodu Carpathia v Prievidzi.
Firemná kultúra v oblasti ochrany životného prostredia sa premieta aj do návykov zamestnancov. Bežné je medzi nimi napríklad pravidelné dochádzanie do práce na bicykli. Jazdu si môžu merat pomocou vlastnej aplikácie a dokážu si tak hned vyhodnotit, kolko emisií CO2 ušetrili. Okrem toho sa aj v roku 2023 zamestnanci závodu zapájali do vysádzania stromov v okolitých lesoch.
Nestlé je najväcším výrobcom potravín a nápojov na svete. Podniká v 189 krajinách sveta, zamestnáva 328 000 zamestnancov. Poslaním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a prispievat k zdravšej budúcnosti. Nestlé ponúka široké portfólio výrobkov a služieb pre ludí i ich domácich maznácikov. Jedná sa o viac než 2 000 znaciek, od globálnych ikon ako je Nescafé alebo Nespresso až k miestnym znackám. Základom podnikania Nestlé je stratégia rozvoja výživy, zdravia a vyváženého životného štýlu. Spolocnost bola založená pred viac ako 150 rokmi vo švajciarskom Vevey, kde dodnes sídli. Na Slovensku vyrába v závode Carpathia Prievidza široký sortiment kulinárskych výrobkov pod znackami Maggi a Carpathia. V Cesku vyrába Nestlé vo svojich závodoch ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod znackami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO a dalšie.