Brusel 30. januára (TASR) - Protimonopolné úrady Európskej únie (EÚ) podnikli v utorok razie u výrobcov pneumatík vo viacerých krajinách bloku, vrátane nemeckej spolocnosti Continental, talianskej Pirelli ci francúzskej Michelin. Dôvodom je podozrenie z cenového kartelu. TASR o tom informuje na základe správ DPA a Reuters.
Continental potvrdil, že protimonopolné úrady spolocnost vyšetrujú, ale odmietol sa k tomu bližšie vyjadrit vzhladom na prebiehajúce procesy.
Európska komisia potvrdila razie u výrobcov pneumatík, podrobnosti však nezverejnila. Uviedla len, že cielom vyšetrovania sú nové náhradné pneumatiky pre osobné autá, dodávky, nákladné autá a autobusy predávané v Európskom hospodárskom priestore, ktorý zahrna krajiny EÚ, Nórsko, Island a Lichtenštajnsko. A že vyšetrované spolocnosti mohli porušit pravidlá EÚ tým, že sa dohodli na cenách.
"Komisia je znepokojená tým, že medzi kontrolovanými spolocnostami dochádzalo ku koordinácii cien, a to aj prostredníctvom verejnej komunikácie," uviedla exekutíva EÚ vo vyhlásení.
Spolocnostiam, ktoré budú uznané vinnými z porušenia protimonopolných pravidiel EÚ, hrozia pokuty až do výšky 10 % ich globálneho obratu.
V uplynulých rokoch Komisia udelila takmer tucet pokút za kartely v automobilovom priemysle.
Continental potvrdil, že protimonopolné úrady spolocnost vyšetrujú, ale odmietol sa k tomu bližšie vyjadrit vzhladom na prebiehajúce procesy.
Európska komisia potvrdila razie u výrobcov pneumatík, podrobnosti však nezverejnila. Uviedla len, že cielom vyšetrovania sú nové náhradné pneumatiky pre osobné autá, dodávky, nákladné autá a autobusy predávané v Európskom hospodárskom priestore, ktorý zahrna krajiny EÚ, Nórsko, Island a Lichtenštajnsko. A že vyšetrované spolocnosti mohli porušit pravidlá EÚ tým, že sa dohodli na cenách.
"Komisia je znepokojená tým, že medzi kontrolovanými spolocnostami dochádzalo ku koordinácii cien, a to aj prostredníctvom verejnej komunikácie," uviedla exekutíva EÚ vo vyhlásení.
Spolocnostiam, ktoré budú uznané vinnými z porušenia protimonopolných pravidiel EÚ, hrozia pokuty až do výšky 10 % ich globálneho obratu.
V uplynulých rokoch Komisia udelila takmer tucet pokút za kartely v automobilovom priemysle.