Londýn 7. februára (TASR) - Automobilky BMW a MG Motors nemôžu tvrdit, že ich elektromobily majú "nulové emisie", kedže ich výroba a prevádzkovanie majú vplyv na životné prostredie. Oznámila to v stredu Britská rada pre reklamu (ASA). TASR o tom informuje na základe správy agentúry AFP.
"Pochopili sme, že pri jazde elektromobilov nevznikajú žiadne
emisie," napísal regulacný úrad s súvislosti s reklamou na internetovom vyhladávaci Google, ktorú si všimol v auguste 2023. "Avšak za iných okolností, napríklad pri výrobe alebo nabíjaní elektrického vozidla pomocou elektrickej energie z národnej siete, emisie vznikali," vysvetlila ASA.
Nemecká automobilka uviedla, že oznacenie "autá s nulovými emisiami" vložil do reklamy nástroj spolocnosti Google na automatické zadávanie klúcových slov. "Privítali sme ubezpecenie spolocnosti BMW, že toto tvrdenie sa v budúcnosti nebude opakovat," reagovala ASA.
Druhé rozhodnutie sa týkalo britského výrobcu automobilov MG Motor. Spolocnost, ktorá je v cínskom vlastníctve, mala tiež v auguste na Googli reklamu odkazujúcu na "nulové emisie" jej modelov.
"Reklama uvádzala toto tvrdenie bez podstatných informácií, ktoré boli potrebné na to, aby spotrebitelia pochopili, na com bolo založené," konštatovala ASA. "Reklama sa v súcasnej podobe nesmie znovu objavit," uzavrel regulacný úrad.