Bratislava 13. októbra (TASR) - Predvianočné nákupy eshopov na Slovensku ovplyvnia konsolidačné opatrenia schválené slovenskou vládou. Uviedol to David Chmelař, generálny riaditeľ spoločnosti Heureka Group, ktorá vydáva nákupného poradcu eCommerce Insider.
Zdôraznil, že posledný kvartál je z pohľadu objemu najdôležitejším obdobím roka. "Vianočné nákupy však ovplyvnia schválené konsolidačné opatrenia, ktoré sa dotknú takmer každého. Reálne sa síce s nimi Slováci stretnú až v tom ďalšom roku, no obavy sú tu už dnes," podčiarkol.
"V Čechách je situácia iná, dáta Heureky totiž potvrdzujú, že česká ekonomika ožíva. E-commerce však má na Slovensku stále veľký priestor rásť, zabrzdiť ho však môžu práve obavy spotrebiteľov, ktorí dlhodobo odkladajú väčšie nákupy a nakupujú oveľa zodpovednejšie či menej impulzívne," dodal Chmelař.
Z analýz eCommerce Insider vyplýva, že slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roka sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb o 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
"Z našich dát je vidieť, že ľudia stále hľadia na cenu, veľa porovnávajú a zvažujú väčšie nákupy. Sú cenovo citlivejší, dlhšie vyhľadávajú najlepšie ponuky a čakajú na zľavy," dodal Chmelař.
Zdôraznil, že posledný kvartál je z pohľadu objemu najdôležitejším obdobím roka. "Vianočné nákupy však ovplyvnia schválené konsolidačné opatrenia, ktoré sa dotknú takmer každého. Reálne sa síce s nimi Slováci stretnú až v tom ďalšom roku, no obavy sú tu už dnes," podčiarkol.
"V Čechách je situácia iná, dáta Heureky totiž potvrdzujú, že česká ekonomika ožíva. E-commerce však má na Slovensku stále veľký priestor rásť, zabrzdiť ho však môžu práve obavy spotrebiteľov, ktorí dlhodobo odkladajú väčšie nákupy a nakupujú oveľa zodpovednejšie či menej impulzívne," dodal Chmelař.
Z analýz eCommerce Insider vyplýva, že slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roka sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb o 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
"Z našich dát je vidieť, že ľudia stále hľadia na cenu, veľa porovnávajú a zvažujú väčšie nákupy. Sú cenovo citlivejší, dlhšie vyhľadávajú najlepšie ponuky a čakajú na zľavy," dodal Chmelař.