Prieskum: Slovenské eseročky a SZČO si najčastejšie požičiavajú na kúpu auta

  • Február 6, 2025

 f33c7faf-c07f-41a7-b45c-d681195b6a86.jpg

Bratislava 5. februára (TASR) - Slovenské eseročky a samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) si za posledných päť rokov najčastejšie požičiavali na kúpu auta. Na tento účel si požičalo 33 % z nich. Ďalších 23 % opýtaných zas na pokrytie aktuálneho nedostatku hotovosti a následne na prevádzkové výdavky (21 %). Vyplýva to z aktuálneho prieskumu pre spoločnosť Home Credit.
"Pätina prostriedkov smerovala do vybavenia firmy a rovnako aj do zavedenia nových produktov či služieb a ďalej to boli investície do rozšírenia výroby, a to v prípade 17 %. Jeden z desiatich respondentov uviedol pôžičku na rozbeh podnikania a len šiesti zo sto ľudí investovali do reklamy a zviditeľnenia svojho podnikania," uviedol analytik trhu zo spoločnosti Jaroslav Ondrušek.
Sumu do 15.000 eur si požičalo 56 % opýtaných. Z nich bolo podľa prieskumu najviac takých (11 %), ktorí potrebovali od 10.000 do 15.000 eur. Menej ako 2000 eur potrebovalo len osem percent a rovnaký počet zase od 2000 do 4000 eur. Na podnikanie si 12 % opýtaných požičalo od 30.000 do 50.000 eur a po vyššej sume siahlo desať percent opýtaných.
"Je zaujímavé, že až tretina opýtaných podnikateľov oslovila na poskytnutie pôžičky len jedného poskytovateľa či banku, s ktorým má už nejakú skúsenosť. Ďalších 51 % si porovnalo ponuky viacerých bánk, s ktorými už v minulosti prišli do styku. No a len 15 % porovnávalo aj ponuky takých poskytovateľov, s ktorými doteraz nemali žiadnu skúsenosť," dodal Ondrušek s tým, že najviac bolo takých (41 %), ktorí si porovnali ponuky od dvoch bánk, ďalších 28 % zvažovalo finančné produkty troch a 13 % až štyroch konkurenčných poskytovateľov pôžičiek.
Prieskum taktiež ukázal, že zdrojom informácií boli pre respondentov v najvyššej miere internetové stránky bánk (37 %), následne bankoví poradcovia (28 %) a rovnako tak aj internet banking či mobil banking (28 %). Nasledovali internetové porovnávače (23 %), recenzie na webe (20 %) a finanční poradcovia (19 %).

 Späť

Najčítanejšie správy