Wolfsburg 2. marca (TASR) - Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá. Ukázali to v nedeľu výsledky prieskumu na objednávku agentúry DPA, od ktorej ich prevzala TASR.
Štúdia výskumného inštitútu YouGov zistila, že 47 % respondentov uviedlo ako hlavnú prekážku pri kúpe elektromobilu nadmerné ceny.
Medzi ďalšie faktory patrili obmedzený dojazd vozidiel na batérie, čo označilo za problém 42 % respondentov, a nedostatok nabíjacích staníc (40 % opýtaných).
Len 30 % účastníkov prieskumu odradili vysoké ceny elektriny, pričom 24 % malo výhrady k technológii, ktorá podľa nich ešte nie je úplne vyvinutá.
Predaj elektrických vozidiel klesol v Nemecku v roku 2024 o 27 % po vypršaní vládnej dotácie.
Prieskum odhalil, že nemeckí zákazníci nie sú ochotní vynaložiť obrovské sumy na prechod na modely napájané z batérie.
Iba 12 % respondentov uviedlo, že by boli ochotní zaplatiť viac ako 30.000 eur za elektrické vozidlo.
Napriek rastúcej konkurencii výrobcov z Číny však lacné elektromobily zostávajú v Nemecku vzácnosťou. Podľa motoristického klubu ADAC len šesť modelov na batérie sa v Nemecku predáva za cenu nižšiu než 30.000 eur.
Najväčší európsky výrobca automobilov, Volkswagen, plánuje uviesť na trh elektrický model za cenu okolo 20.000 eur.
Respondenti v prieskume YouGov jasne uprednostňovali nemeckých a európskych výrobcov, no nie sú pripravení zaplatiť výrazne vyššie ceny za ich elektromobily.
Auto: Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
- Marec 3, 2025
Najčítanejšie správy
-
Financie: Bulharsko očakáva, že EÚ schváli jeho žiadosť o zavedenie eura
-
Slovnaft bude zásobovať český trh aj po skončení výnimky na ruskú ropu
-
Slovensko predalo štvorročné dlhopisy za 817 miliónov eur s úrokom 2,5 % ročne
-
Ceny v Poľsku v máji medziročne stúpli o 4,1 %, priemerná mzda narástla o 9,5 %
-
Poľské ministerstvo rozvoja navrhuje zaradiť drevo medzi strategické suroviny
-
Burza: S&P 500 a Nasdaq majú za sebou najlepší mesiac od novembra 2023
-
Prezident: Štát musí nájsť spôsob, ako v budúcnosti nahradiť transakčnú daň
-
NBS: Slovenský finančný sektor je stabilný, čelí však neistote a rizikám
-
Analýza: Rast ekonomiky v strednej Európe by mal v roku 2025 dosiahnuť 2,4 %
-
Auto: Clá na dovoz áut tvrdo zasiahnu európskych výrobcov
-
Dolce Vitaj privíta Fridu Bollani Magoni: výnimočný hudobný večer v Bratislave
-
Novým generálnym riaditeľom Stellantisu sa stane Antonio Filosa
-
Prieskum: Umelá inteligencia mení spôsob, akým zákazníci nakupujú
-
Ministerstvo dopravy hľadá dohodu, aby odvrátilo plánovanú blokádu dopravcov
-
Firmy pre transakčnú daň zlučujú faktúry, čo má vplyv na ich cashflow
-
Confindustria nalieha na EÚ, aby urýchlila obchodné dohody mimo USA
-
Finančná správa zaregistrovala z úradnej moci 161.970 daňovníkov
-
Turizmus: Chorvátsko už nevládne, Česi radšej smerujú do Talianska či Španielska
-
ECB: Lagardová je odhodlaná dokončiť svoje funkčné obdobie v banke
-
O. Blume: Volkswagen plánuje masívne investície v USA
-
Slovensko predalo štvorročné dlhopisy za 817 miliónov eur s úrokom 2,5 % ročne
-
NBS: Slovenský finančný sektor je stabilný, čelí však neistote a rizikám
-
Slovnaft bude zásobovať český trh aj po skončení výnimky na ruskú ropu
-
Prezident: Štát musí nájsť spôsob, ako v budúcnosti nahradiť transakčnú daň
-
Financie: Bulharsko očakáva, že EÚ schváli jeho žiadosť o zavedenie eura
-
Burza: S&P 500 a Nasdaq majú za sebou najlepší mesiac od novembra 2023
-
Poľské ministerstvo rozvoja navrhuje zaradiť drevo medzi strategické suroviny
-
Ceny v Poľsku v máji medziročne stúpli o 4,1 %, priemerná mzda narástla o 9,5 %
-
O. Blume: Volkswagen plánuje masívne investície v USA
-
ZSSK: Vo vlakoch do a z Chorvátska je už viac ako polovica kapacít naplnená