Wolfsburg 2. marca (TASR) - Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá. Ukázali to v nedeľu výsledky prieskumu na objednávku agentúry DPA, od ktorej ich prevzala TASR.
Štúdia výskumného inštitútu YouGov zistila, že 47 % respondentov uviedlo ako hlavnú prekážku pri kúpe elektromobilu nadmerné ceny.
Medzi ďalšie faktory patrili obmedzený dojazd vozidiel na batérie, čo označilo za problém 42 % respondentov, a nedostatok nabíjacích staníc (40 % opýtaných).
Len 30 % účastníkov prieskumu odradili vysoké ceny elektriny, pričom 24 % malo výhrady k technológii, ktorá podľa nich ešte nie je úplne vyvinutá.
Predaj elektrických vozidiel klesol v Nemecku v roku 2024 o 27 % po vypršaní vládnej dotácie.
Prieskum odhalil, že nemeckí zákazníci nie sú ochotní vynaložiť obrovské sumy na prechod na modely napájané z batérie.
Iba 12 % respondentov uviedlo, že by boli ochotní zaplatiť viac ako 30.000 eur za elektrické vozidlo.
Napriek rastúcej konkurencii výrobcov z Číny však lacné elektromobily zostávajú v Nemecku vzácnosťou. Podľa motoristického klubu ADAC len šesť modelov na batérie sa v Nemecku predáva za cenu nižšiu než 30.000 eur.
Najväčší európsky výrobca automobilov, Volkswagen, plánuje uviesť na trh elektrický model za cenu okolo 20.000 eur.
Respondenti v prieskume YouGov jasne uprednostňovali nemeckých a európskych výrobcov, no nie sú pripravení zaplatiť výrazne vyššie ceny za ich elektromobily.
Auto: Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
- Marec 3, 2025

Najčítanejšie správy
-
Wizz Air spustí od marca novú leteckú linku Košice - Rím -
SIEA: Firmy môžu získať do 30.000 eur na robotizáciu a technologický rozvoj -
Analytici NBS: Ozdravný proces verejných financií je približne v tretine -
Areál Zváračáku v Bratislave čaká transformácia, vyhlásili medzinárodnú súťaž -
Amazon znižuje poplatky predajcom v Európe v cenovej vojne so Shein a Temu -
Módny dom Prada dokončil prevzatie Versace -
Rada EÚ a EP sa dohodli na ukončení dovozu ruského plynu do jesene 2027 -
MHSR: Pokus o prienik do systémov bol odhalený včas, nedošlo k šifrovaniu údajov -
IT: Slovensko v pokrytí sieťou 5G dobieha podľa operátorov Európsku úniu -
Bratislava: DPB žiada nenávratný finančný príspevok na nákup električiek
-
Dolný Kubín: Nová výrobná hala prinesie 80 nových pracovných miest -
RRZ: Vysokopríjmovým zamestnancom ostane z eura dodatočných príjmov 41 centov -
V prieluke medzi Mýtnou a Šancovou ulicou v Bratislave vznikne projekt Mýtna 37 -
ANALÝZA TÝŽDŇA: V priemernej mzde nás predbehli Poliaci aj Rumuni -
Reštaurácia Rosso predstavuje svoje špeciálne menu pre Týždeň talianskej kuchyne vo svete. -
Riaditeľ ŽSR Ivan Bednárik sa vzdal funkcie, má byť ministrom dopravy v ČR -
Priemysel: Francúzski zákonodarcovia sa chystajú znárodniť ArcelorMittal -
Víťazom Startup Awards Slovensko je firma, ktorá využíva AI v poľnohospodárstve -
Turizmus: Stredisko Jasná otvorilo zimnú sezónu so 17 kilometrami zjazdoviek -
Financie: Zavedenie pevnej zrážky pri exekúciách by zlepšilo ich splácanie
-
Bratislava: DPB žiada nenávratný finančný príspevok na nákup električiek -
Rada EÚ a EP sa dohodli na ukončení dovozu ruského plynu do jesene 2027 -
MHSR: Pokus o prienik do systémov bol odhalený včas, nedošlo k šifrovaniu údajov -
Módny dom Prada dokončil prevzatie Versace -
SIEA: Firmy môžu získať do 30.000 eur na robotizáciu a technologický rozvoj -
Wizz Air spustí od marca novú leteckú linku Košice - Rím -
IT: Slovensko v pokrytí sieťou 5G dobieha podľa operátorov Európsku úniu -
Amazon znižuje poplatky predajcom v Európe v cenovej vojne so Shein a Temu -
Areál Zváračáku v Bratislave čaká transformácia, vyhlásili medzinárodnú súťaž -
Analytici NBS: Ozdravný proces verejných financií je približne v tretine