Miláno 10. apríla (TASR) - Taliansky módny dom Prada sa dohodol so spoločnosťou Capri Holdings na kúpe značky Versace za viac než 1,37 miliardy USD. Akvizícia tak spojí dve z najznámejších značiek talianskeho módneho priemyslu, jej cieľom je posilnenie pozície Talianska na trhu s luxusom. Tomu v súčasnosti dominujú francúzske konglomeráty. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu spravodajskej televízie CNBC.
Prada oznámila, že vo štvrtok uzatvorila s Capri Holdings dohodu o prevzatí jej značky Versace za 1,375 miliardy USD (1,24 miliardy eur) vrátane dlhu. Prada má záujem o expanziu, zatiaľ čo značke Versace sa nedarí a generuje stratu. Oznámenie dohody nasleduje necelý mesiac po tom, ako z pozície kreatívnej riaditeľky odstúpila Donatella Versace, sestra zakladateľa značky Gianniho Versaceho.
Spojenie dvoch talianskych značiek tak posilnilo nádej na vznik talianskeho módneho šampióna po tom, ako viaceré rodinné značky skončili vo francúzskych, v španielskych či amerických rukách. Práve z amerických do talianskych rúk sa vracia Versace, ktorú ešte v roku 2018 kúpila firma Michael Kors, neskôr premenovaná na Capri Holdings.
Hodnota kontraktu je však výrazne nižšia než cena, za ktorú vtedajšia firma Michael Kors spoločnosť Versace kupovala. V roku 2018 za ňu zaplatila vrátane dlhu 2,15 miliardy USD.
Taliansko sa na celosvetovej produkcii luxusných tovarov podieľa približne 50 až 55 %. Napriek tomu krajina nemá ani jednu spoločnosť, ktorá by veľkosťou dokázala konkurovať francúzskym koncernom v tejto oblasti ako LVMH a Kering, pod ktorú patrí napríklad značka Gucci.
„Ambícia firmy Prada stať sa hlavným talianskym módnym konglomerátom predstavuje výraznú zmenu na trhu, na ktorom dominujú francúzske skupiny. Práve v to mnohí Taliani verili,“ povedal Achim Berg, poradca v oblasti módy a luxusu. Kombinované tržby piatich najväčších talianskych výrobcov luxusných produktov kótovaných na burze - Prada, Moncler, Ermenegildo Zegna, Brunello Cucinelli a Ferragamo - sú stále nižšie než tržby francúzskej spoločnosti Kering (zhruba 17 miliárd eur), a to aj po tom, čo Keringu vlani tržby výrazne klesli.
Taliansky módny dom Prada chce posilniť pozíciu na trhu, kupuje značku Versace
- Apríl 11, 2025
Najčítanejšie správy
-
IT: DeepSeek už v Taliansku nie je dostupná
-
SZČO a dobrovoľne poistené osoby by mali zaplatiť nové poistné do 10. februára
-
Erasmus pre mladých podnikateľov global
-
F. Panetta: Slabosť ekonomiky eurozóny trvá dlhšie, ako sa čakalo
-
IT: Útočníci využívajú na získanie citlivých údajov strach z napadnutia malvérom
-
Rakúsko v roku 2024 prvýkrát po 16 rokoch dosiahlo prebytok zahraničného obchodu
-
ŠÚ SR: Stavebná produkcia v januári 2025 medziročne stúpla o 7,2 %
-
Mobis Slovakia sa zapojí do duálneho vzdelávania s piatimi školami TSK
-
Slovenskí podnikatelia vlastnia v Česku viac ako 16.000 firiem
-
Spoločnosť Lowa ukončí svoju výrobu v Handlovej
-
MV SR spustilo mobilné aplikácie eDoklady a eIdentita
-
Scania kupuje od skrachovaného Northvolt divíziu batérií pre ťažký priemysel
-
Spoločnosť Ecco Slovakia končí s výrobou v Martine
-
Francúzsko chce z dočasnej jednorazovej dane z majetku urobiť trvalú daň
-
dTest: Na realitných portáloch sa možno stretnúť aj s pochybnými praktikami
-
Spoločnosť Lowa ukončí svoju výrobu v Handlovej
-
Slovenská sporiteľňa zlacňuje úročenie hypoték o 0,1 až 0,6 % ročne
-
Celosvetová produkcia vína v roku 2024 klesla najnižšie za viac ako 60 rokov
-
Odborári: Nočná práca môže vplývať negatívne na zdravie zamestnancov
-
Šefčovič vo Washingtone tlmočil, že EÚ je pripravená na spravodlivú colnú dohodu
-
Veselú Veľkú noc od Camit News
-
Rozhodnutie o zatvorení Ecco prišlo bez konzultácie s miestnymi radami
-
Odborári: Nočná práca môže vplývať negatívne na zdravie zamestnancov
-
SR a Chorvátsko si pomôžu pri kohéznej a poľnohospodárskej politike EÚ
-
ŠÚ SR: Jarná revízia ukázala vyšší výkon ekonomiky SR v rokoch 2024 a 2023
-
KAPITÁL: Na zákazníkov pri online nakupovaní zaberá najmä cena a doprava zadarmo
-
Financie: V Česku rastie počet podnikových dlhopisov, nie všetky sú bezpečné
-
Vlani bolo v EÚ 4137 varovaní o nebezpečných nepotravinových výrobkoch
-
Celosvetová produkcia vína v roku 2024 klesla najnižšie za viac ako 60 rokov
-
NASES spúšťa vydávanie elektronických pečatí na diaľku