Nové diaľničné spojenia

  • Marec 17, 2016

autostrada.jpgNová vládna koalícia označila za priority rýchlostné cesty R2 z Trenčína do Košíc, R7 z Bratislavy na Lučenec, R3 z Trstenej do Šiah a R4 na východe Slovenska z Dukly po hranicu s Maďarskom.

Tieto úseky pritom doteraz medzi prioritným neboli a odchádzajúca vláda na ne nealokovala peniaze z EÚ fondov. Dôvodom je relatívne nízka intenzita dopravy na týchto úsekoch. Doteraz bolo prioritou dokončiť D1 medzi Bratislavou a Košicami, D3 na Kysuciach a úseky R2 v strede Slovenska (Zvolen – Košice). Nová vláda nebude mať na nové prioritné úseky peniaze, keďže EÚ fondy na roky 2014- 20 už boli alokované na predchádzajúce priority. Riešením môžu byť PPP projekty.

Pokiaľ ide o mýtny systém pre nákladné autá na Slovensku, jeho vysoké náklady znamenajú, že za posledné dva roky si štát nechal z celkového výnosu mýta 369 mil. € iba 44%. V Nemecku to po šiestich rokoch prevádzky bolo 89%, na Slovensku v rokoch 2010-14 púhych 26%. Vlastníci firiem, ktoré inkasujú desiatky miliónov každý rok, sa skrývajú za schránkové firmy, zrejme sú blízki skupine J&T a podnikateľovi Jozefovi Brhelovi. Predražené služby poskytuje aj firma Paywell blízka J&T za zabezpečenie úhrad za mýto cez platobné karty. Banky si za podobné služby účtujú do 2% výšky platby, Paywell až 6%.




 Späť

Najčítanejšie správy