SPPK sa po troch rokoch opäť snaží o založenie spoločného marketingového fondu

  • August 23, 2016

milk-518067_640.jpgSlovenská poľnohospodárska a potravinárska komora opäť oživuje myšlienku založenia spoločného marketingového fondu,

ktorý by propagoval slovenské potraviny. Chce, aby do fondu prispievali slovenskí producenti a štát ich príspevky zdvojnásobil. O založenie fondu sa komora snažila už za predchádzajúcej vlády v roku 2013, štát ale odmietol fond financovať. Slovenské potraviny majú len asi 40% podiel na pultoch obchodov na Slovensku, kým napr. v Rakúsku je to až 85%. V Rakúsku podobný marketingový fond funguje. Komora zatiaľ nepredstavila konkrétny model fungovania fondu, ani výšku príspevkov farmárov či producentov.
Na Slovensku existuje od roku 2008 aj tak zvaný mliečny fond. Farmári aj mliekarne ročne vyzbierajú asi 0,5 mil. € na propagáciu slovenského mlieka a mliečnych výrobkov. Štát tento fond nijak finančne nepodporuje. Farmári tvrdia, že fond “významne pomáha zvyšovať predaj mlieka a mliečnych výrobkov”.

 Späť

Najčítanejšie správy