vrátane východiskovej a cieľovej. Okrem Bratislavy a Košíc budú obnovené štátne „icečká“ od 11. decembra zastavovať už len v staniciach Trnava, Žilina, Poprad-Tatry a Kysak. Umožní to skrátenie cesty približne na štyri hodiny 45 minút, čo bude výrazne rýchlejšie oproti súpravám, ktoré jazdili do zastavenia prevádzky v januári.
IC vlaky nebudú zastavovať v staniciach Spišská Nová Ves, Liptovský Mikuláš, Ružomberok, Vrútky a Trenčín, keďže z hľadiska nástupov a výstupov boli najslabšie.
Vyradenie zastávok IC vlakov v Trenčíne a Liptovskom Mikuláši v uplynulých dňoch kritizovali primátori oboch miest. Trenčiansky primátor Richard Rybníček sa preto rozhodol iniciovať petíciu za obnovenie zastávky IC vlakov v meste, keďže toto preňho nepochopiteľné rozhodnutie so samosprávou nikto nekonzultoval. Primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč požiadal ministra dopravy Árpáda Érseka listom o prehodnotenie zámeru vylúčiť ich mesto ako zastávku IC vlakov.
Do nového cestovného poriadku budú od 11. decembra zaradené štyri denné spoje. Dva vlaky pôjdu z Bratislavy do Košíc a dva opačne. Presné časy ich odchodov a príchodov ešte nie sú známe. Ranný pár bude mať odchod medzi 7:00 až 10:00, poobedný medzi 15:00 až 16:00. V každej súprave IC bude 247 miest na sedenie, vlaky budú tradične povinne miestenkové pre platiacich cestujúcich. ZSSK plánuje nasadiť najlepšie typy vozňov, ktoré má k dispozícii.
IC vlaky budú opäť komerčným, teda nedotovaným produktom ZSSK. Prioritou bude rýchlosť a spoľahlivosť za rozumnú cenu. Doteraz vždy stratové IC vlaky by podľa spoločnosti mali do troch, štyroch rokov dosiahnuť vyrovnané hospodárenie.