vrátane východiskovej a cieľovej. Okrem Bratislavy a Košíc budú obnovené štátne „icečká“ od 11. decembra zastavovať už len v staniciach Trnava, Žilina, Poprad-Tatry a Kysak. Umožní to skrátenie cesty približne na štyri hodiny 45 minút, čo bude výrazne rýchlejšie oproti súpravám, ktoré jazdili do zastavenia prevádzky v januári.
IC vlaky nebudú zastavovať v staniciach Spišská Nová Ves, Liptovský Mikuláš, Ružomberok, Vrútky a Trenčín, keďže z hľadiska nástupov a výstupov boli najslabšie.
Vyradenie zastávok IC vlakov v Trenčíne a Liptovskom Mikuláši v uplynulých dňoch kritizovali primátori oboch miest. Trenčiansky primátor Richard Rybníček sa preto rozhodol iniciovať petíciu za obnovenie zastávky IC vlakov v meste, keďže toto preňho nepochopiteľné rozhodnutie so samosprávou nikto nekonzultoval. Primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč požiadal ministra dopravy Árpáda Érseka listom o prehodnotenie zámeru vylúčiť ich mesto ako zastávku IC vlakov.
Do nového cestovného poriadku budú od 11. decembra zaradené štyri denné spoje. Dva vlaky pôjdu z Bratislavy do Košíc a dva opačne. Presné časy ich odchodov a príchodov ešte nie sú známe. Ranný pár bude mať odchod medzi 7:00 až 10:00, poobedný medzi 15:00 až 16:00. V každej súprave IC bude 247 miest na sedenie, vlaky budú tradične povinne miestenkové pre platiacich cestujúcich. ZSSK plánuje nasadiť najlepšie typy vozňov, ktoré má k dispozícii.
IC vlaky budú opäť komerčným, teda nedotovaným produktom ZSSK. Prioritou bude rýchlosť a spoľahlivosť za rozumnú cenu. Doteraz vždy stratové IC vlaky by podľa spoločnosti mali do troch, štyroch rokov dosiahnuť vyrovnané hospodárenie.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) chce dosiahnuť výrazné skrátenie cesty IC vlakov medzi Bratislavou a Košicami znížením počtu zastávok z jedenásť na šesť,