Takmer tridsať cieľov pre obdobie nasledujúcich desiatich rokov obsahuje radikálne zmeny systému – zmeny v akreditácii, koniec udeľovania doživotných titulov profesorom a docentom či zrušenie rozdeľovania škôl na univerzitné a odborné. Požaduje viac peňazí pre univerzity a ich profiláciu na vzdelávanie, výskum alebo rozvoj regiónu. Chce zaviesť 3-ročné bakalárske programy orientované na prax.
Ako zdôrazňujú autori reformy, rozvoj vysokého školstva je kľúčovou oblasťou, ktorá určuje perspektívy rozvoja celej spoločnosti, preto všetky investície do tejto oblasti sú strategické nielen z hľadiska ekonomickej prosperity, technologických inovácií, ekologickej udržateľnosti a kultúrnej identity, ale celkovej perspektívy Slovenska ako krajiny, ktorá chce byť dobrým miestom pre život v 21. storočí.
O reforme chce teraz minister školstva Peter Plavčan (SNS) diskutovať s univerzitami.
Ako zdôrazňujú autori reformy, rozvoj vysokého školstva je kľúčovou oblasťou, ktorá určuje perspektívy rozvoja celej spoločnosti, preto všetky investície do tejto oblasti sú strategické nielen z hľadiska ekonomickej prosperity, technologických inovácií, ekologickej udržateľnosti a kultúrnej identity, ale celkovej perspektívy Slovenska ako krajiny, ktorá chce byť dobrým miestom pre život v 21. storočí.
O reforme chce teraz minister školstva Peter Plavčan (SNS) diskutovať s univerzitami.