Diaľnice neprinášajú rozvoj regiónov, vyššiu hodnotu majú cesty I. triedy

  • Máj 2, 2017
architecture-1837176_1280.jpg Postavenie plánovaných diaľnic by si vyžiadalo 20 mld €, výrazné zlepšenie všetkých ciest I. triedy si vyžaduje 2 mld €.

Cesty I. triedy pritom prinášajú vyššiu hodnotu za peniaze, uviedol Štefan Kišš, riaditeľ Útvaru hodnoty za peniaze pri Ministerstve financií. Hoci diaľnice dokončené za posledných desať rokov nepriniesli rozvoj daných regiónov, všetky vlády stále presadzujú nové diaľnice, aj na úkor údržby ciest I. triedy. Na údržbu ciest I. triedy dáva Slovensko 1,1 mil. €/km2, čo je iba 41% z úrovne v ČR.

NDS pohrozila vypovedaním zmluvy konzorciu Dúha/Salini Impregilo, ktoré stavia diaľnicu medzi Martinom a Žilinou s tunelom Višňové. Dôvodom je žiadosť konzorcia o predĺženie termínu výstavby o 2-3 roky.

Zo strategického plánu výstavby diaľnic schváleného vládou v roku 2014 v súčasnosti mešká alebo nezačala výstavba 21 z 22 úsekov. Dôvodom pritom nie je nedostatok financií, tie boli alokované, ale zlý manažment NDS a Ministerstva dopravy. V roku 2016 mala NDS štyroch riaditeľov.

 Späť

Najčítanejšie správy