Domáci potravinársky priemysel upadá, su za tým nízke dotácie

  • Máj 19, 2017

shopping-cart-1275480_1920.jpg Zastúpenie domácich potravín na pultoch obchodov na Slovensku sa stále znižuje.

Od roku 2011 kleslo o viac ako štvrtinu, z 50% na súčasných 37%, ukázali pravidelné prieskumy agentúry GfK pre Potravinársku komoru Slovenska. Väčšinu majú slovenské potraviny iba v kategóriách mlieko, minerálne vody, víno, pivo a destiláty. Najmenej výrobkov zo Slovenska je v kategórii olejov, cukroviniek a konzervárenských produktov. Najviac domácich potravín je už tradične na pultoch reťazcov COOP a CBA. V reťazci Lidl je to iba 14%.

Dôvodom úpadku domáceho potravinárskeho priemyslu sú najmä nízke štátne dotácie, podľa komory sú tretie najnižšie v EÚ. Štát navyše nedávno zvýšil náklady potravinárov na recykláciu odpadov z obalov z doterajších 5 na 40 mil. € ročne.

 Späť

Najčítanejšie správy