ktorá by koordináciou
autobusovej a vlakovej dopravy v regiónoch pomohla zvýšiť
využívanie verejnej dopravy a znížiť dopravné zápchy. Termíny
jej založenia sa ale stále posúvajú, najnovšie až na koniec
roka 2018. Koordinácia totiž bude znamenať rušenie málo
využívaných vlakových tratí, čo je politicky nepopulárne.
Vlaky by menej jazdili na vidieku a viac v okolí veľkých miest. Aj
pre nutnosť prevádzkovať hustú a málo využívanú sieť
železničných tratí sú náklady na železničnú dopravu na
Slovensku vysoké. Prevádzka vlaku tu stojí 10 €/km, v Česku 6
€. Medzičasom klesá využívanie medzimestských autobusov a
štátu stúpajú náklady na ich dotovanie. Bratislava a Košice
navyše pracujú na vlastných integrovaných systémoch verejnej
dopravy, bez koordinácie so štátom.