Digitálnym OP v rámci eDoklady sa bude možné preukázať aj na Slovenskej pošte

  • Apríl 16, 2025

 Pošta_9,_Prešov_20_Slovakia.jpg

Bratislava 15. apríla (TASR) - Slovenská pošta sa zapojila do pilotného projektu digitálneho overovania totožnosti. Pri prebratí niektorých zásielok sa tak budú môcť klienti pošty preukázať digitálnym občianskym preukazom (OP) v aplikácii eDoklady. Slovenská pošta podpísala s Ministerstvom dopravy SR memorandum o spolupráci v oblasti zavádzania a rozširovania digitálnej identity a elektronických dokladov. V utorok o tom informovala špecialistka komunikácie Slovenskej pošty Eva Peterová.
„Slovenská pošta je nielen tradičná, ale aj moderná spoločnosť. Aj preto sme medzi prvými partnermi pilotného projektu, ktorý prináša možnosť identifikácie zákazníka prostredníctvom mobilnej aplikácie eDoklady. Od dnešného dňa môžu klienti na vybraných poštách v krajských mestách preukázať svoju totožnosť digitálnym občianskym preukazom - rýchlo, bezpečne a pohodlne,“ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka.
Digitálnym občianskym preukazom sa budú môcť zákazníci na pošte preukázať pri preberaní doporučených a poistených listov, balíkov či pri výplate poštových poukážok s výnimkou tých, ktoré sú určené na výplatu dávok.
„Zákazník pri preukazovaní svojej totožnosti otvorí pred zamestnancom aplikáciu eDoklady vo svojom mobilnom zariadení a preukáže sa digitálnym OP, ktorý má v aplikácii vytvorený a aktivovaný, pričom v aplikácii je možné skrolovanie na všetky údaje, ktoré sa nachádzajú v digitálnom OP,“ uviedla Slovenská pošta.
Iné alternatívy preukazovania totožnosti v mobilnom zariadení, ako napríklad fotografia OP, printscreen či vložený obrázok v inej mobilnej aplikácii pošta nebude akceptovať. V prípade pochybností o pravosti digitálneho OP môže pošta požiadať o predloženie fyzického preukazu.
Overovanie totožnosti prostredníctvom digitálneho OP je v pilotnej fáze možné len pri poštovej priehradke. V budúcnosti by však pošta chcela službu rozšíriť aj na poštových doručovateľov.
„Toto je iba začiatok. Po preverení funkčnosti a bezpečnosti systému plánujeme rozšíriť túto službu aj na ďalšie pobočky. V budúcnosti bude overovanie ešte efektívnejšie - cez QR kód, čo zrýchli vybavovanie klientov a zároveň uľahčí prácu našim priehradkovým zamestnancom aj doručovateľom,“ dodal Kupka.

 Späť

Najčítanejšie správy