Štúdia o vysokorýchlostnej železničnej trati, ktorá by viedla cez Bratislavu a počíta s novou stanicou v Stupave, odhadla náklady na viac ako 3 miliardy eur – sumu, ktorá presahuje súčasné finančné možnosti Slovenska. Uviedol to generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ivan Bednárik. Stále nie je jasné, ako budú vyzerať koľaje v okolí Bratislavy, ani to, či sa zrekonštruuje existujúca hlavná stanica alebo postaví nová v lokalite Trnavské mýto. Cieľom ŽSR je modernizovať železničnú sieť tak, aby cesta medzi Bratislavou a Košicami trvala menej ako štyri a pol hodiny, pričom realistický časový horizont je približne sedem rokov. Medzitým hospodárske spomalenie ovplyvňuje objemy nákladnej železničnej dopravy, čo vedie ŽSR k zníženiu počtu zamestnancov z 13 000 na 12 400.