Naí Dillí 26. novembra (TASR) - Automobilová skupina Stellantis, vlastník viacerých značiek vrátane Fiat, Chrysler, Peugeot, Citroën a Opel, dospela k záveru, že v súčasnosti nemôže vyrábať cenovo dostupné elektrické vozidlá (EV) v Európe. Hľadá preto lacnejšiu výrobu na trhoch, ako je India. Vyhlásil to generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Ak bude India s množstvom nízkonákladových dodávateľov schopná do konca roka 2023 splniť požiadavky týkajúce sa kvality a nákladov, mohlo by jej to otvoriť dvere k exportu elektrických vozidiel na iné trhy, uviedol Tavares.
"Európa zatiaľ nie je schopná vyrábať cenovo dostupné elektromobily. Veľkou príležitosťou pre Indiu by teda bolo, keby bola schopná predávať kompaktné elektromobily za prijateľnú cenu na dosiahnutie zisku," povedal Tavares tento týždeň novinárom na mediálnom okrúhlom stole v Indii.
Stellantis výrazne investuje do elektromobilov, ale Tavares minulý mesiac varoval, že cenovo dostupné elektromobily na batérie sú vzdialené päť až šesť rokov.
Tavaresova možná stávka na Indiu prichádza po tom, čo americkí výrobcovia automobilov Ford a General Motors opustili tento trh, keďže tam nedokázali zarobiť a prelomiť dominanciu japonskej automobilky Suzuki a juhokórejského Hyundai Motor.
Zároveň do Európy už prenikajú čínski výrobcovia elektrických vozidiel a snažia sa získať si klientov cenovo dostupnejšími autami. Práve nižšie ceny im pomohli predbehnúť väčšinu zahraničných konkurentov na domácom trhu v Číne, ktorá je najväčším svetovým trhom s elektromobilmi.
"Medzi Čínou a západným svetom narastá napätie. To bude mať dôsledky z hľadiska obchodu. Silou, ktorá má najlepšie predpoklady využiť túto príležitosť, je, samozrejme, India," povedal Tavares.
India, kde Stellantis predáva svoje značky Jeep a Citroën, predstavuje zlomok z globálneho odbytu automobilky, ale podľa Tavaresa jeho spoločnosť sa "neženie za objemom, ale chce radšej napredovať pomaly a so ziskom".
Automobilka plánuje uviesť na trh v Indii svoj prvý elektrický model kompaktného automobilu Citroën C3 začiatkom budúceho roka. Stellantis už vyrába svoje vlastné elektromotory a batérie a plánuje aj výrobu batériových článkov.
Aj v Indii chce Tavares lokálne obstarávať komponenty pre EV vrátane batérií, aby mohol byť konkurencieschopný z hľadiska nákladov a ceny.
"Clá na dovoz áut do Indie sú obrovské. Čo znamená, že ak chcete mať cenovo dostupné EV, musia byť vyrobené v Indii s indickými dodávateľmi a komponentmi," povedal a poznamenal, že spoločnosť bude musieť získať aspoň 90 % dielov lokálne, aby bola konkurencieschopná.
"Elektromobil je dnes väčšinou problémom cenovej dostupnosti," povedal. "Nie je to o technológii," dodal.
Stellantis hľadá možnosti pre výrobu cenovo dostupných elektromobilov v Indii
- November 28, 2022
Najčítanejšie správy
-
Na Hotelovej akadémii sa konal Greenathon: študenti riešili odpad, energiu aj cirkulárnu ekonomiku
-
Slovensko v júni čelí štyrom právnym konaniam Európskej komisie
-
EÚ má usmernenia pre sektor stavebníctva, pre vyššiu energetickú účinnosť budov
-
Nissan zápasí s finančnými problémami, požiadal dodávateľov o odklad platieb
-
Skupina DER Touristik SK dosiahla vlani tržby vo výške 159,3 milióna eur
-
Poľská vláda v roku 2026 očakáva rast HDP o 3,5 %
-
P. Kmec: SR žiada historicky najvyššiu platbu z plánu obnovy za takmer 1 mld.
-
V poľskom Baltskom mori objavili veľké ložisko ropy a plynu
-
ŽSR sa dohodli s odborármi na zvýšení miezd od júla o 4,8 %
-
Confindustria nalieha na EÚ, aby urýchlila obchodné dohody mimo USA
-
EK odporučila začať voči Rakúsku konanie z dôvodu nadmerného deficitu
-
Na Hotelovej akadémii sa konal Greenathon: študenti riešili odpad, energiu aj cirkulárnu ekonomiku
-
Andrassy: Slovensko nemá dlhodobú stratégiu zameranú na investičný rozvoj
-
Česká automobilka Tatra Trucks plánuje najväčší investičný program v histórii
-
Bratislavská Petržalka získa do vlastníctva pozemky v areáli Veľkého Draždiaka
-
Svetová banka znížila prognózu rastu globálnej ekonomiky
-
NRSR: SP vlani hospodárila s príjmami vo výške 15,289 miliardy eur
-
Poľská vláda v roku 2026 očakáva rast HDP o 3,5 %
-
Nemecko podľa OECD potrebuje rozsiahle reformy
-
Európska komisia hľadá expertov pre svoj vedecký panel o umelej inteligencii
-
Letná prestávka služby Camit News
-
Analytička: Realitné fondy vzrástli v 1. štvrťroku na nové maximum 2,9 mld. eur
-
Rakúsky minister odmieta tlak na zavádzanie elektromobility
-
ŽSR sa dohodli s odborármi na zvýšení miezd od júla o 4,8 %
-
SEVA: Na Slovensku je už takmer 3000 verejných nabíjačiek pre elektromobily
-
Analytik NBS: Trh práce sa ochladzuje, nájsť si prácu začína byť ťažšie
-
Úrad vlády chce presťahovať časť zamestnancov do štátnych budov v Karlovej Vsi
-
V poľskom Baltskom mori objavili veľké ložisko ropy a plynu
-
Revolut vytvorí nové pracovné miesta v Európe, stavia centrálu v Paríži
-
Nezamestnanosť mierne vzrástla na 3,8 %: absolventi čelia problémom napriek rastúcemu počtu ponúk