Volkswagen žaluje Indiu pre daňové požiadavky za takmer 1,4 miliardy USD

  • Február 4, 2025

 czNmcy1wcml2YXRlL3Jhd3BpeGVsX2ltYWdlcy93ZWJzaXRlX2NvbnRlbnQvbHIvZmw0NjcxNTA3NzgxMS1pbWFnZS1rejJkeG5t.jpg

Naí Dillí 2. februára (TASR) - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) zažaloval indické úrady. Žiada, aby zrušili požiadavku na zaplatenie "neuveriteľne enormného" daňového doplatku vo výške 1,36 miliardy USD (1,31 miliardy eur). Tvrdí pritom, že je v rozpore s indickými pravidlami zdaňovania dovozu automobilových dielov a bude brzdiť podnikateľské plány spoločnosti. Vyplýva to zo súdnych dokumentov. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Indická divízia skupiny Volkswagen, Škoda Auto Volkswagen India, upozornila indický najvyšší súd, že daňový spor ohrozuje jej investície vo výške 1,5 miliardy USD v Indii a celkovo bude mať negatívny vplyv na zahraničné investície.
India v rámci doteraz najväčšej požiadavky na dovoznú daň vlani v septembri vyzvala Volkswagen, aby doplatil 1,36 miliardy USD za to, že rozdelil dovoz niektorých komponentov pre automobily VW a Škoda v snahe zaplatiť nižšie clo.
Indické úrady tvrdia, že Volkswagen doviezol "takmer celé" autá v nezmontovanom stave, na ktoré sa vzťahujú clá 30 až 35 %. Tým, že nesprávne klasifikoval tento import ako "jednotlivé diely" dodávané samostatne, zaplatil clá len vo výške 5 až 15 %.
Spoločnosť Volkswagen India pre súd uviedla, že informovala indickú vládu o svojom modeli "dovozu po častiach" a v roku 2011 dostala vyrozumenie o jeho podpore.
Volkswagen argumentuje tiež, že nie je povinný platiť vyššie dane, pretože nedovážal diely pre autá spolu ako jednu súpravu, ale namiesto toho ich posielal oddelene, pričom ich skombinoval s niektorými miestnymi komponentmi pri výrobe áut.
Indická divízia Volkswagenu vo vyhlásení uviedla, že využíva všetky právne prostriedky, spolupracuje s úradmi a je naďalej odhodlaná zabezpečiť súlad so všetkými globálnymi a miestnymi zákonmi.
Úrady zase tvrdia, že miestna divízia Volkswagenu pravidelne zadávala hromadné objednávky na autá prostredníctvom interného softvéru, ktorý ju spájal s dodávateľmi v Českej republike, Nemecku, Mexiku a ďalších krajinách. Po zadaní objednávky ju softvér rozdelil na hlavné komponenty, na zhruba 700 až 1500 pre každé vozidlo v závislosti od modelu, ktoré sa dodávali samostatne.
Nemecká automobilka je malým hráčom na indickom automobilovom trhu, ktorý je so 4 miliónmi predaných áut ročne tretím najväčším na svete. Aj značka Audi, ktorá patrí VW, tam zaostáva za konkurentmi v luxusnom segmente, ako sú Mercedes a BMW.
V rokoch 2023 - 2024 Volkswagen India vykázal tržby 2,19 miliardy USD a čistý zisk 11 miliónov USD.
Daňový spor prichádza v čase, keď sa Volkswagen snaží o zníženie nákladov, aby mohol lepšie konkurovať čínskym rivalom a vyrovnať sa so slabým dopytom v Európe. V decembri oznámil rušenie 35.000 pracovných miest v Nemecku. Na svojom najväčšom trhu, v Číne, chce automobilka predať niektoré zo svojich prevádzok.
Vysoké dane a dlhotrvajúce právne spory sú často boľavým bodom pre zahraničné spoločnosti v Indii, pričom Tesla sa tiež sťažovala na vysoké dane na dovážané elektromobily.
Najvyšší súd v Bombaji má prípad začať pojednávať 5. februára.

 Späť

Najčítanejšie správy