Naí Dillí 2. februára (TASR) - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) zažaloval indické úrady. Žiada, aby zrušili požiadavku na zaplatenie "neuveriteľne enormného" daňového doplatku vo výške 1,36 miliardy USD (1,31 miliardy eur). Tvrdí pritom, že je v rozpore s indickými pravidlami zdaňovania dovozu automobilových dielov a bude brzdiť podnikateľské plány spoločnosti. Vyplýva to zo súdnych dokumentov. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Indická divízia skupiny Volkswagen, Škoda Auto Volkswagen India, upozornila indický najvyšší súd, že daňový spor ohrozuje jej investície vo výške 1,5 miliardy USD v Indii a celkovo bude mať negatívny vplyv na zahraničné investície.
India v rámci doteraz najväčšej požiadavky na dovoznú daň vlani v septembri vyzvala Volkswagen, aby doplatil 1,36 miliardy USD za to, že rozdelil dovoz niektorých komponentov pre automobily VW a Škoda v snahe zaplatiť nižšie clo.
Indické úrady tvrdia, že Volkswagen doviezol "takmer celé" autá v nezmontovanom stave, na ktoré sa vzťahujú clá 30 až 35 %. Tým, že nesprávne klasifikoval tento import ako "jednotlivé diely" dodávané samostatne, zaplatil clá len vo výške 5 až 15 %.
Spoločnosť Volkswagen India pre súd uviedla, že informovala indickú vládu o svojom modeli "dovozu po častiach" a v roku 2011 dostala vyrozumenie o jeho podpore.
Volkswagen argumentuje tiež, že nie je povinný platiť vyššie dane, pretože nedovážal diely pre autá spolu ako jednu súpravu, ale namiesto toho ich posielal oddelene, pričom ich skombinoval s niektorými miestnymi komponentmi pri výrobe áut.
Indická divízia Volkswagenu vo vyhlásení uviedla, že využíva všetky právne prostriedky, spolupracuje s úradmi a je naďalej odhodlaná zabezpečiť súlad so všetkými globálnymi a miestnymi zákonmi.
Úrady zase tvrdia, že miestna divízia Volkswagenu pravidelne zadávala hromadné objednávky na autá prostredníctvom interného softvéru, ktorý ju spájal s dodávateľmi v Českej republike, Nemecku, Mexiku a ďalších krajinách. Po zadaní objednávky ju softvér rozdelil na hlavné komponenty, na zhruba 700 až 1500 pre každé vozidlo v závislosti od modelu, ktoré sa dodávali samostatne.
Nemecká automobilka je malým hráčom na indickom automobilovom trhu, ktorý je so 4 miliónmi predaných áut ročne tretím najväčším na svete. Aj značka Audi, ktorá patrí VW, tam zaostáva za konkurentmi v luxusnom segmente, ako sú Mercedes a BMW.
V rokoch 2023 - 2024 Volkswagen India vykázal tržby 2,19 miliardy USD a čistý zisk 11 miliónov USD.
Daňový spor prichádza v čase, keď sa Volkswagen snaží o zníženie nákladov, aby mohol lepšie konkurovať čínskym rivalom a vyrovnať sa so slabým dopytom v Európe. V decembri oznámil rušenie 35.000 pracovných miest v Nemecku. Na svojom najväčšom trhu, v Číne, chce automobilka predať niektoré zo svojich prevádzok.
Vysoké dane a dlhotrvajúce právne spory sú často boľavým bodom pre zahraničné spoločnosti v Indii, pričom Tesla sa tiež sťažovala na vysoké dane na dovážané elektromobily.
Najvyšší súd v Bombaji má prípad začať pojednávať 5. februára.
Volkswagen žaluje Indiu pre daňové požiadavky za takmer 1,4 miliardy USD
- Február 4, 2025
Najčítanejšie správy
-
Poľsko zaviedlo zálohový systém fliaš, supermarkety našli spôsob, ako ho obísť
-
MFSR: Hospodárenie štátu bolo v septembri medziročne horšie o 41 %
-
Analytik: Inflácia na Slovensku zrýchlila a je druhá najvyššia v eurozóne
-
FS: Príjmy štátu rastú a daňová medzera sa zužuje
-
Poľsko rokuje s Českom o projektoch gigafabrík umelej inteligencie
-
Prezident vo štvrtok pracovne odcestuje do Talianska
-
EÚ v roku 2024 zadržala 112 miliónov falšovaných položiek za 3,8 miliardy eur
-
Majetok Elona Muska dosiahol hodnotu 500 miliárd USD
-
Členské štáty chcú, aby o hranici zníženia emisií do roku 2040 hovorili lídri EÚ
-
NDS podpísala s dodávateľmi zmluvy na výstavbu troch úsekov diaľnice D3
-
NRSR: Poslanci ukončili pondelkové rokovanie diskusiou o manželskom bonuse
-
Analýza: Slováci míňajú v e-shopoch miliardy, za Čechmi však segment zaostáva
-
Poľsko zaviedlo zálohový systém fliaš, supermarkety našli spôsob, ako ho obísť
-
Auto: Časť digitálnej infraštruktúry automobilky JLR je opäť v prevádzke
-
NR SR definitívne schválila nový zákon o adresnej energopomoci pre domácnosti
-
MFSR: Hospodárenie štátu bolo v septembri medziročne horšie o 41 %
-
NRSR: Transakčnú daň by nemali platiť živnostníci od začiatku budúceho roka
-
ZSSK: Cestujúci sa už čoskoro dostanú vlakom do Viedne aj z Bratislavy - hl. st.
-
Auto: Britská vláda poskytne automobilke Jaguar Land Rover finančnú pomoc
-
Analytik: Inflácia na Slovensku zrýchlila a je druhá najvyššia v eurozóne
-
Prezident vo štvrtok pracovne odcestuje do Talianska
-
Poľsko zaviedlo zálohový systém fliaš, supermarkety našli spôsob, ako ho obísť
-
Poľsko rokuje s Českom o projektoch gigafabrík umelej inteligencie
-
Majetok Elona Muska dosiahol hodnotu 500 miliárd USD
-
EÚ v roku 2024 zadržala 112 miliónov falšovaných položiek za 3,8 miliardy eur
-
MFSR: Hospodárenie štátu bolo v septembri medziročne horšie o 41 %
-
Analytik: Inflácia na Slovensku zrýchlila a je druhá najvyššia v eurozóne
-
FS: Príjmy štátu rastú a daňová medzera sa zužuje
-
Členské štáty chcú, aby o hranici zníženia emisií do roku 2040 hovorili lídri EÚ
-
NR SR definitívne schválila nový zákon o adresnej energopomoci pre domácnosti